poskytované spoločnosťou Biano s.r.o.
IČO: 041 46 905,
DIČ: CZ04146905,
so sídlom na adrese Křižíkova 148/34, Karlín, 186 00 Praha 8, Česká republika,
zapísaná v obchodnom registri pod sp. zn. C 243209 vedenou u Městského soudu v Praze
(ďalej len „Prevádzkovateľ“).
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Zásady spracovania osobných údajov v službe Biano Star (ďalej len „Zásady“ a „Služba“) vysvetľujú spôsob, akým Prevádzkovateľ zhromažďuje a nakladá s osobnými údajmi pri poskytovaní Služby. Tieto Zásady dopĺňajú zásady spracovania osobných údajov dostupné https://www.biano.sk/podmienky/ochrana-osobnych-udajov, ktoré popisujú nakladanie s osobnými údajmi pri inom používaní internetového systému Biano.sk (ďalej len „Portál“).
1.2. Predtým, než sa zapojíte do hodnotenia eshopov a produktov v rámci Služby si tieto Zásady dôkladne preštudujte v ich aktuálnej verzii.
2. Správca a spracovateľ
2.1. Správcom osobných údajov je partner Prevádzkovateľa, ktorý na Portál pridal svoj eshop a rozhodne sa využívať Službu (ďalej len „Partner“). Partner poveruje Prevádzkovateľa spracovaním osobných údajov v požadovanom rozsahu ako spracovateľa.
3. Aké údaje spracovávame?
3.1. Na účely Služby spracovávame údaje dobrovoľne poskytnuté priamo zákazníkmi Partnerov, ktorí urobia v eshope Partnera objednávku akéhokoľvek produktu. Tieto údaje sú nám poskytované na ďalšie spracovanie, najmä na vytvorenie formulára pre získanie hodnotenia eshopu a zakúpených produktov a ďalšie spracovanie takéhoto hodnotenia.
3.2. K údajom poskytnutým zákazníkmi sú Partnerom odovzdané informácie o urobenej objednávke v rozsahu kategórie a ceny tovaru, ID objednávky alebo tovaru tak, aby ich bolo možné priradiť ku konkrétnym zakúpeným produktom.
3.3. Osobné údaje, ktoré spracovávame, tak zahŕňajú: (i) kontaktné údaje zákazníkov v rozsahu emailovej adresy, telefónneho čísla (ak je k dispozícii) a IP adries ich zariadenia; (ii) informácie o produktoch zakúpených zákazníkmi, prípadne ďalšie podrobnosti o vykonanej objednávke; a (iii) obsah hodnotenia, ktorý sa zákazníci rozhodnú uverejniť, prípadne ďalšiu komunikáciu so zákazníkmi v súvislosti so Službou.
3.4. Dostupné údaje ďalej využívame pre tvorbu analýz a štatistík na základe ktorých sú, k jednotlivým eshopom a produktom priraďované súhrnné hodnotenia. Tieto analýzy, štatistiky a súhrnné hodnotenia neobsahujú osobné údaje.
4. Na aké účely údaje spracovávame
4.1. Osobné údaje sú primárne spracovávané pre prevádzku Služby na hodnotenie jednotlivých eshopov dostupných z Portálu a jednotlivých zakúpených produktov. K spracovaniu osobných údajov dochádza za účelom získania hodnotenia a jeho zverejnenia na Portáli, prípadne za účelom ďalšieho šírenia prostredníctvom online platforiem a propagačných materiálov Prevádzkovateľa a na sociálnych sieťach v súlade s podmienkami hodnotenia uvedenými na Podmienky hodnotenia v službe Biano Star (ďalej len „Podmienky hodnotenia“). Služba zahŕňa aj spracovanie súhrnných štatistík hodnotení eshopu Partnera, alebo ponúkaných produktov, získaných od všetkých zákazníkov. Tieto výstupy sú už anonymné a neobsahujú osobné údaje.
4.2. Spracovanie prebieha v uvedenom prípade na základe oprávneného záujmu Partnera ako správcu osobných údajov pre potreby šírenia obchodných oznámení a skvalitňovania ponúk týkajúcich sa podobných produktov. V danom prípade sa vyvodzuje možnosť spracovania už z vykonania nákupu produktu v eshope partnera a súčasne neodmietnutím súhlasu so spracovaním osobných údajov.
4.3. Príležitostne môžu byť spracované údaje poskytnuté zákazníkmi aj doplňujúce informácie poskytnuté Partnerom k riešeniu otázok či požiadaviek týchto osôb. V takom prípade dochádza k spracovaniu osobných údajov, na základe oprávneného záujmu na skvalitňovanie Služby, alebo oprávneného záujmu dotknutej osoby na riešenie jej požadavky.
5. Právny dôvod spracovania osobných údajov
5.1. Možnosť spracovania osobných údajov na účely Služby sa vyvodzuje v súlade s právnymi predpismi už z vykonania nákupu produktu v eshope Partnera a súčasne neodmietnutia súhlasu so spracovaním osobných údajov zo strany zákazníka.
5.2. Odmietnuť spracovanie osobných údajov na účely Služby je povinný umožniť Partner už pri vytvorení objednávky v jeho eshope vykonaním príslušnej voľby, a ďalej kedykoľvek po dobu spracovania osobných údajov.
5.3. Odmietnuť spracovanie osobných údajov je možné kedykoľvek aj voči Prevádzkovateľovi, a to kliknutím na príslušný odkaz umiestnený v päte emailu, ktorý je zákazníkom zasielaný pri získavaní hodnotenia, alebo v iných prípadoch súvisiacich so Službou.
5.4. Odmietnuť spracovanie osobných údajov možno tiež priamo u Partnera, ktorý prevádzkuje príslušný eshop. V takom prípade dochádza k odvolaniu súhlasu spôsobom, ktorý Partner umožňuje.
6. Kto má prístup k osobným údajom?
6.1. K osobným údajom má ako správca prístup vždy Partner prevádzkujúci konkrétny eshop, ktorom ste nakúpili tovar. Ďalej majú k obsahu hodnotenia (nie kontaktným údajom) prístup ďalší užívatelia Portálu, kde je uverejnený. Obsah hodnotenia môže byť ďalej šírený prostredníctvom online platforiem a propagačných materiálov Prevádzkovateľa a na sociálnych sieťach.
6.2. Osobné údaje sú uchovávané a spracované zo strany Prevádzkovateľa a jeho pracovníkov. Všetky osoby, ktorú majú prístup k osobným údajom sú zaviazané k mlčanlivosti a tento záväzok trvá aj po skončení ich spolupráce s Prevádzkovateľom.
6.3. Údaje môžu byť tiež odovzdané príslušným úradom a iným oprávneným osobám, pokiaľ je tak vyžadované právnymi predpismi, alebo záväzným rozhodnutím súdov a iných príslušných orgánov.
6.4. Prevádzkovateľ vždy garantuje dodržiavanie týchto Zásad iba zo svojej strany a zo strany jeho zamestnancov a spolupracovníkov. Spracovanie osobných údajov ze strany Partnera ako správcu, alebo iných osôb, ktoré Partner do spracovania zapojí, sa riadi ich vlastnými pravidlami a postupmi, ktorých podobu nie je Prevádzkovateľ schopný ovplyvniť.
7. Ako dlho údaje spracovávame?
7.1. Vaše osobné údaje uchováváme len na tak dlho, ako je nutné. Ak odpadne dôvod či právna povinnosť k tomu, aby sme spracovávali Vaše osobné údaje, vymažeme ich, alebo uchováme akékoľvek informácie (typicky obsah hodnotení) iba tak, aby z nich nebolo možné zistiť Vašu totožnosť.
7.2. K spracovaniu osobných údajov pre účely Služby dochádza všeobecne do tej doby, dokiaľ nie je uplatnená námietka proti spracovaniu (odvolaný súhlas so spracovaním) zo strany zákazníka Partnera.
7.3. K spracovaniu osobných údajov pre účely vybavovania sťažností a požiadaviek dochádza po dobu ich riešenia, spravidla maximálne po dobu 6 mesiacov, ledaže v konkrétnom prípade má Prevádzkovateľ alebo Partner právo, alebo povinnosť, dáta uchovávať v súlade s právnymi predpismi dlhšie.
7.4. Ďalšie spracovanie osobných údajov nad rámec uvedenej doby vykonávame len v prípade, že je to nevyhnutné na splnenie povinností vyplývajúcich z právnych predpisov, ktoré sa na Prevádzkovateľa vzťahujú, prípadne z iného dôvodu v súlade s právnymi predpismi, vrátane ochrany oprávnených zájmov na strane Prevádzkovateľa alebo Partnera.
8. Aké sú vaše práva?
8.1. V súvislosti so spracovaním osobných údajov môžete kedykoľvek uplatniť nasledujúce práva, a to primárne priamo u konkrétneho Partnera. Akékoľvek požiadavky, ktoré uplatníte u nás ako Prevádzkovateľa, budú najprv oznámené Partnerovi, ktorý môže vydať pokyn, akým spôsobom postupovať.
8.2. Konkrétne môžete uplatniť nasledujúce práva:
- Právo na prístup k osobným údajom. Máte právo, aby Vám bolo oznámené, aké údaje spracovávame, za akým účelom a po akú dobu, kde sú osobné údaje získavané a ďalšie informácie o nakladaní s týmito údajmi. Tiež môžete požadovať poskytnutie kópie Vašich osobných údajov.
- Právo na opravu osobných údajov. Ak zistíte akékoľvek nepresnosti v spracovávaných osobných údajoch, máte právo na vykonanie potrebnej opravy alebo doplnenia.
- Právo na výmaz osobných údajov. Pri splnení zákonných podmienok máte právo na vymazanie osobných údajov. Osobné údaje sú mazané v momente, keď už nie sú potrebné na účely, pre ktoré boli spracovávané. Najprv dôjde k posúdeniu, či likvidácii údajov nebráni akákoľvek zákonná prekážka, alebo či nie je ďalšie spracovanie osobných údajov nutné z iného dôvodu vrátane ochrany oprávnených záujmov na strane Prevádzkovateľa alebo Partnera.
- Právo na obmedzené spracovanie osobných údajov. K obmedzeniu spracovania sa pristupuje v momente, keď popierate ich presnosť, spracovanie prebieha bez riadneho zákonného dôvodu alebo nie je potreba na stanovený účel. Obmedzenie spracovania osobných údajov je spravidla dočasné a trvá do doby, než sú overené podmienky pre ich ďalšie spracovanie alebo vymazanie.
- Právo vzniesť námietku proti spracovaniu (odvolať súhlas). Ak k spracovaniu osobných údajov dochádza na základe oprávnených záujmov, máte možnosť vzniesť proti takémuto spracovaniu námietku. To znamená aj v prípade, keď nechcete dostávať obchodné oznámenia súvisiace so Službou. Pri uplatnení tohto práva dôjde k ukončeniu spracovania osobných údajov, ledaže v konkrétnom prípade existuje právo, alebo povinnosť, dáta uchovávať dlhšie.
8.3. Kedykoľvek máte tiež možnosť obrátiť sa so svojou sťažnosťou na Úřad pro ochranu osobních údajů, ak sa domnievate, že boli porušené práva na ochranu osobných údajov.
9. Bezpečnosť
9.1. Prevádzkovateľ dbá na bezpečnosť Vašich údajov. Nakladanie s osobnými údajmi prebieha plne v súlade s platnými právnymi predpismi, vrátane všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov. Pri spracovaní osobných údajov kladieme veľký dôraz na technické aj organizačné zabezpečenie spracúvaných údajov.
9.2. Osobné údaje sú uložené v databázach a systémoch, ku ktorým majú prístup iba osoby, ktoré potrebujú s osobnými údajmi bezprostredne nakladať na účely uvedené v týchto Zásadách, a to len v nevyhnutnom rozsahu.
10. Prenos osobných údajov do zahraničia
10.1. Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje primárne v niektorom z členských štátov Európskej únie alebo Európskeho hospodárskeho priestoru. K prípadnému prenosu osobných údajov do zahraničia dochádza, len pri splnení podmienok vyžadovaných právnymi predpismi.
11. Zmeny pravidiel
11.1. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo bez predchádzajúceho upozornenia tieto Zásady priebežne meniť najmä za účelom zabezpečenia primeranej úrovne ochrany osobných údajov, zohľadnenia vývoja právnych predpisov alebo všeobecne uznávanej praxe. Z tohto dôvodu je nutné priebežne sledovať Portál, kde je uvedené vždy aktuálne znenie Zásad.
12. Kontakt
12.1. V prípade akýchkoľvek požiadaviek alebo sťažností týkajúcich sa týchto Zásad a spracovania osobných údajov sa na nás môžete obracať e-mailom na adrese info@biano.sk.
13. Účinnosť
13.1. Táto verzia Zásad nadobúda účinnosť dňa 1.8.2021 a nahrádza všetky predchádzajúce verzie Zásad.
Biano s.r.o.